Стрічка новин
Дотримуємось самоізоляції, не порушуємо карантин! : За  минулий тиждень  осіб з підозрою на  коронавірусну хворобу по Лебединському  району не зареєстровано.  У двох осіб населених  пунктів району, Іспит паляницею: Як було колись i як – зараз: Колись на міському стадіоні Лебедина взимку завжди було людно. Лебединці каталися на ковзанах, влаштовувалися змагання із зимових видів спорту. Інформація про стан оперативної обстановки на території Лебединської міської ради: З 29 березня по 04 квітня 2021 року. Протягом звітного періоду до відділення поліції №3 (м.Лебедин) Сумського РУП ГУНП в Заходи пожежної безпеки в побуті: Переважна більшість пожеж виникають у помешканнях громадян. Наші оселі становлять велику пожежну небезпеку. Значна кількість горючих матеріалів у вигляді меблів, Діти розбудовують громаду: У рамках участі в обласному конкурсі проєктів «#Діти_розбудовують_громаду» учні ЗЗСО №7 м.Лебедина провели акцію –️ «Зупинись! Подивись!»️, метою якої було 102: що трапилось? з 5 по 11 липня 2021 року: Протягом звітного періоду до відділення поліції №3 (м.Лебедин) Сумського РУП ГУНП в Сумській області надійшли 153 заяви та повідомлення громадян, Шановні жителі міста та району!: 12 червня з 14.00 до 15.00 години в приміщенні Ворожбянської сільської ради буде проводити прийом громадян т.в.о.начальника Лебединської поліції Жителі Лебединщини перекрили трасу Суми-Київ: Поблизу села Філонівщина у Лебединському районі зранку 11 червня люди перекрили трасу Суми-Київ. Вони заблокували пішохідний перехід, пише Суспільне. Дезінфек­ційні ро­боти у під’їздах багатоповерхівок: У зв’язку з запо­бі­­ганням пандемії Коро­на­вірусу у міс­ті здій­снюють різні профілактичні захо­ди. Так, працівники  КП «Лебе­­ди­нська ЖЕК» проводять дезінфек­ційні ро­боти

Незадовільний стан українських доріг вже давно не дивує водіїв. З року в рік автовласники змушені витрачати додаткові кошти на відновлення власних автівок, внаслідок їх експлуатації на дорожньому покритті неналежної якості. Тож, розглянемо докладно, як можна захистити свої порушені права у таких випадках.

Спочатку розглянемо теоретичний аспект проблеми:

Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є втрати, яких особа зазнала у зв’язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права.

Згідно зі ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

У відповідності до ст. 1173 ЦК України, шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.

п.2.12 Правил дорожнього руху України, передбачає, що власник транспортного засобу має право на відшкодування збитків, завданих унаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки дорожнього руху.

ч. 3 ст. 14 та ч. 1 ст. 16 Закону України «Про дорож­ній рух» визначено, що учасники дорожнього руху мають право на безпечні умови дорожнього руху, на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху.

В Україні діє єдиний стандарт (ДСТУ 3587-97) «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану». Саме цей стандарт передбачає, що покриття проїжджої частини не повинно мати осідань, вибоїн, напливів чи інших деформацій, які ускладнюють рух транспортних засобів. Також стандартом встановлено гранично допустимі пошкодження і терміни їх ліквідації.

Розглянемо практичний аспект проблеми, як саме діяти при пошкодженні автомобіля:

– водію необхідно залишатися на місці пригоди, увімкнути аварійну сигналізацію і встановити знак аварійної зупинки відповідно до вимог пункту 9.10 ПДР;

– не переміщувати транспортний засіб і предмети, що мають причетність до пригоди;

– викликати орган чи уповноважений підрозділ Національної поліції, записати прізвища та адреси очевидців, чекати прибуття поліцейських;

– працівники  поліції мають оглянути місце пригоди та пошкоджений автомобіль, після чого скласти схему огляду місця ДТП, де позначити всі обставини, що загрожували безпеці руху на даній ділянці дороги, зробити необхідні заміри, фотофіксацію, відібрати пояснення  та скласти акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, зафіксувати несприятливі дорожні умови (такий обов’язок містить Інструкція з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі).

– не зайвим буде водію самостійно зробити фото та відео на місці події, переконатися у відповідності всіх замірів, що зробили працівники поліції та відобразили на схемі ДТП, а також зазначити осіб працівникам патрульної поліції, які були свідками пригоди та прослідкувати, щоб у даних осіб відібрали письмові пояснення та зазначили засоби зв’язку, за якими, у разі необхідності, їх можна буде викликати до суду. Всі зібрані докази у сукупності мають бути підставою для притягнення винної особи у суді до адміністративної відповідальності.

– працівники поліції мають скласти протокол про адміністративне правопорушення, що передбачене ч.4 ст.140 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Перевірте, щоб у протоколі було відображено стан дороги, глибину ями, або іншого ушкодження дороги. Після цього зібрані матеріали працівниками поліції у встановленому порядку будуть передані для розгляду до суду. Після отримання рішення, де суд встановить винну особу, необхідно звертатись до суду з майновим позовом про відшкодування отриманих збитків (якщо винна сторона добровільно не бажає їх покрити).

Для визначення розміру збитків автовласнику слід замовити автотоварознавчу експертизу, під час якої експерт робить висновок щодо розміру збитків, спричинених транспортному засобу. Окрім цього, слід зібрати та зберегти можливі квитанції, чеки, акти виконаних робіт, інші документи щодо видатків, яких зазнав власник транспортного засобу, у зв’язку з його пошкодженням.

Маючи у розпорядженні вищевказані документи, можна позиватися до суду та просити відшкодувати збитки та витрати, що змушений був понести авто­власник, які пов’язані з  підготовкою позову до суду та представництвом його інтересів у суді адвокатом.

Підсудність справи у даному разі буде альтернативна, позов слід подавати до суду за місцем завдання шкоди, або за місцем знаходження відповідача.

Для того, щоб зрозуміти, хто повинен відшко­довувати збитки, необхідно визначитись з тим, де відбулася пригода: в межах міста, населеного пункту (дорозі місцевого значення), чи на трасі (дорозі державного значення).

Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону України «Про дорожній рух», власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні. Перелік автомобільних доріг загального користування державного значення визначений постановою КМУ. Якщо транспортна пригода сталася на відповідній дорозі, то вона відноситься до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор), яка має відповідні територіальні відділення, що в свою чергу, й будуть нести відповідальність.

Відповідно до п.1, 4 ч.1 ст.21 Закону України «Про автомобільні дороги», органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за: стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів; відшкодування збитків користувачам вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що виникли через їх незадовільний стан, у порядку, визначеному законом.

Ч. 1 ст. 6 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що до компетенції міських рад та їх виконавчих органів, районних рад та районних державних адміністрацій у сфері дорожнього руху належить: організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів. Таким чином, якщо збитки, через неналежний стан дороги, були спричинені в межах міста, то відповідальність нестимуть місцеві ради або ж відповідне комунальне підприємство, відповідальне за ремонт, будівництво та експлуатацію доріг.

Щодо судового збору, то якщо ви хочете лише отримати компенсацію за ушкодження авто, то судовий збір становить1% від ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу (на 01.01.2022 р. – 992,40 грн.)

Тож бажаємо вам ніколи не потрапляти у подібні ситуації, а якщо вони все-таки виникли – ефективно відновлювати свої порушені права!

Правова консультація не є офіційним роз’яс­ненням, носить інформаційний характер та не може, безумовно, застосовуватися в кожному конкретному випадку.

Сектор «Лебединське бюро правової допомоги»

м.Лебедин, пл. Соборна, 29,

тел. (05445) 2-14-12.



Підписуйтесь та читайте нас в Telegram каналі та на Фейсбук




Додати коментар